Aplikacje bankowe są bezpieczne?

Czy aplikacje bankowe są bezpieczne

Aplikacje bankowe są bardzo popularne, ale czy bezpieczne?

Wraz z rozwojem techniki i popularyzacją smartfonów Banki zaczęły inwestować w aplikacje mobilne. Ze świecą można szukać osób, które nie używają bankowości internetowej. Większość z nas płaci rachunki, robi zakupy przez Internet a tym samym używa bankowości Internetowej. Dzięki dostępom do Banku przez Internet możemy zainstalować sobie odpowiednią aplikację mobilną naszego Banku i mieć wszystkie usługi pod jednym kciukiem. Rozwiązanie jest to o tyle wygodne, że w każdej chwili możemy podejrzeć swoje saldo, sprawdzić przelew czy nawet zapłacić za zakupy w sklepie stacjonarnym generując kod BLIK. Banki aby zachęcić nas do korzystania z płatności przez aplikacje bankowe kuszą nas licznymi promocjami jak bilety do kina czy zwrot części wydatków za zakupy. Wszystko fajnie, ale czy te wszystkie ułatwienia jakie daje nam nasz Bank są na pewno w 100% bezpieczne?

Moim zdaniem aplikacje bankowe są bezpieczne jeśli używa się ich w odpowiedzialny sposób. Warto zauważyć, że polska bankowość mobilna obecnie jest jedną z najszybciej rozwijających się w Europie. Charakteryzuje się innowacyjnością, dbałością o zabezpieczenia i otwartością na nowe technologie. Jak pokazują badania – mniej niż połowa użytkowników aplikacji bankowych traktuje bankowość mobilną jako dodatek do bankowości internetowej. Oprócz zalet finansowych aplikacje bankowe stały się ważną platformą komunikacyjną między klientem a Bankiem.

Jak bezpiecznie korzystać z bankowości mobilnej?

  1. Aplikacje bankowe nie lubią tłoku – nie korzystaj z nich w publicznych, zatłoczonych miejscach.
  2. Ustaw jak najdłuższe hasło dostępu, albo najlepiej loguj się za pomocą czytnika lini papilarnych.
  3. Ustanów dodatkową blokadę smartfona przed odblokowaniem menu.
  4. Zainstaluj oprogramowanie antywirusowe – dostępnych jest wiele programów darmowych.
  5. Nie ściągaj podejrzanych plików na telefon.

Najlepsze Banki z aplikacjami mobilnymi

1. ING Bank Śląski S.A.

Nowa osobista bankowość internetowa ułatwia codzienne korzystanie z konta i dostosowuje się do Klienta. Dzięki niej Klient ma dostęp do pieniędzy gdzie chce, kiedy chce i jak chce. Na komputerze, tablecie albo smartfonie – równie łatwo. Od razu widać jakimi środkami dysponuje posiadacz konta i na co je wydaje. Konto Direct z Moim ING ułatwia podejmowanie lepszych decyzji: sprawnie planować budżet i lepiej oszczędzać. Przelewy i doładowania wykonuje się szybko i intuicyjnie.

złóż wniosek

2. Bank Millenium S.A.

Bankowość mobilna wraz z kontem 360 to intuicyjna obsługa,  możliwość dodania do 3 załączników każdej transakcji (np. skan rachunku) Możliwość otagowania każdej transakcji z filtrowaniem historii po tagach. Możliwość dodania lokalizacji przy każdej transakcji, także internetowej.

złóż wniosek

3. Raiffeisen Bank

Wymarzone Konto Osobiste Raiffeisen Polbanku z bankowością mobilną. Wysoki poziom bezpieczeństwa m.in.  dodatkowa autoryzacja części transakcji, szyfrowana transmisja danych. Możliwość wymiany walut z dowolnego miejsca na świecie. Wygoda i prostota – pobranie i zainstalowanie aplikacji trwa zaledwie kilka minut, możliwość bezpłatnego wykonywania transakcji (Bank nie pobiera również opłaty za aktywację i korzystanie z serwisu)
łączne dzienne transakcje do 1000 zł nie wymagają autoryzacji Mobilnym Tokenem.

złóż wniosek

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj komentarz