Jako, że jest to Spółka Skarbu Państwa zajmująca się świadczeniem usług pocztowych – jej działalność jest uregulowana przez ustawę. Poczta Polska pełni funkcję operatora wyznaczonego tj. zobowiązanego do świadczenia powszechnych usług pocztowych. W jej skład wchodzą też Bank Pocztowy i Pocztowy Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Obecnie firma głównie rozwija obszar usług cyfrowych oraz sprzedaż. Zacznijmy jednak od innowacji. Czy to nie bajka? Widząc kolejki na pocztach możemy pomyśleć, że Poczta jest taka sama od lat i nic się nie zmienia. Otóż zmienia się.
W 40 placówkach na terenie całej Polski można już nadać samodzielnie paczkę. Usługa działa na tej samej zasadzie co paczkomaty konkurencyjnej firmy Inpost. Zautomatyzowane placówki są otwarte całą dobę, przez co można z nich skorzystać w dogodnym dla siebie momencie.
Idąc dalej, już niedługo Poczta wchodzi z kolejnym projektem. Będą dostarczać paczki do własnych paczkomatów. Rewolucja? Nie, ale jak popatrzymy przez jaki czas paczka ma czekać na odbiór w urządzeniu to już tak. Poczta zapowiedziała, że paczka na odbiór ma czekać aż 7 dni.
Ponadto Poczta Polska zaczęła współpracę ze startupami i myśli o kolejnych zmianach. Testuje m.in. aplikację rekrutującą osoby niesłyszące i niedosłyszące. Jak wskazują władze spółki – aktywność zawodowa w tej grupie jest niska i trzeba coś z tym zrobić.
Flagowym projektem innowacji jest platforma Envelo. Opracowana raczej z myślą o firmach niż o zwykłych użytkownikach, ale jest. Nie znaczy to, że zwykły klient nie będzie mógł skorzystać z usług Envelo. Dzięki tej platformie można np. kupić znaczek i samodzielnie wydrukować go na kopercie. Jest to duże udogodnienie, ponieważ nie musimy chodzić na pocztę i tracić czasu we wspomnianych kolejkach. Można też wysłać list hybrydowy, czyli piszemy list elektroniczny a Poczta Polska go wydrukuje i dostarczy pod wskazany adres.
Jak poinformowała firma – sprzedaż książek w 2017 roku sięgnęła 115 milionów złotych. Dodano, że dochody z tego tytułu stanowiły 30% całych przychodów Poczty Polskiej. Tak dobre wyniki sprawiają, że Poczta mocno stawia na tę gałąź swojego biznesu. Ogromna ilość placówek i bogaty asortyment sprawiają, że ten pomysł się sprawdza mimo tego, że rynek wydawniczy się kurczy.
lisekfinansowy.pl| Regulamin | Polityka prywatności |