W tym samym komunikacie Pekao poinformowało, że pierwsze placówki w Polsce wyposażono już w specjalne czytniki dowodów elektronicznych. E-dowód można bezpłatnie zamówić w dowolnym urzędzie miasta lub gminy w całej Polsce. Cyfrowa warstwa e-dowodu posiada zapisane dane, które także są widoczne na dokumencie.
Dowód osobisty jest wyposażony w niewidoczny, wbudowany mikroprocesor. To właśnie w nim, oprócz danych osobowych, zaszczepione zostają pozostałe certyfikaty elektroniczne odpowiadające za identyfikację, podpisywanie dokumentów w systemach komputerowych oraz uwierzytelnianie.
Dowody elektroniczne mają ogromny potencjał do wykorzystania przy obsłudze klientów, który od razu zauważyliśmy. Przede wszystkim przyspieszą sprawną identyfikację. Gwarantują też klientowi maksimum bezpieczeństwa, ponieważ są bardzo trudne do podrobienia. Ze względu na swoje unikalne cechy, e-dowody pozwalają w pełni potwierdzić autentyczność dokumentu, co ma dla nas szczególne znaczenie. Bezpieczeństwo ma też drugi wymiar, szczególnie ważny w obecnej sytuacji związanej z pandemią. Klient nie musi podawać dowodu doradcy, po prostu samodzielnie umieszcza go w czytniku.
Dowód elektroniczny jest bardzo wygodnym rozwiązaniem również dla pracowników banku. Dzięki weryfikacji Klienta przy pomocy e-dowodu skraca się czas obsługi. Szybsza jest weryfikacja tożsamości Klienta oraz weryfikacja transakcji autoryzowanych przez Klienta. Kiedy bankier użyje czytnika, na ekranie jego komputera pojawia się zdjęcie właściciela e-dowodu.
Warto nadmienić, że dane z dokumentu są odczytywane automatycznie, dzięki czemu pracownik banku w błyskawiczny sposób może znaleźć Klienta w systemie. Nie ma konieczności przepisywania danych choćby przy wnioskowaniu o nowy produkt. Dzięki temu eliminowana jest ewentualna pomyłka przy przepisywaniu danych. Ponadto e-dowód włożony do czytnika jest natychmiastowo sprawdzany w bazach Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. To z kolei sprawia, że pracownik może być całkowicie pewny, że dokument jest aktualny i niezastrzeżony.
Jesteśmy liderem cyfrowej transformacji polskiego sektora finansowego – konsekwentnie wdrażamy najnowsze rozwiązania informatyczne. Umożliwienie odczytu e-dowodów w naszych oddziałach to naturalna konsekwencja wprowadzenia tego sposobu identyfikacji w Polsce. Wdrożenie wspomnianej metody jest podyktowane przede wszystkim troską o bezpieczeństwo środków finansowych klientów oraz chęcią zapewnienia możliwie najwyższego poziomu ochrony ich danych osobowych. Zachęcamy klientów, aby korzystali z dowodów elektronicznych i nowoczesnej formy identyfikacji zarówno dla własnego bezpieczeństwa i wygody, ale także w trosce o środowisko naturalne.
– powiedział Leszek Skiba, p.o. Prezesa Zarządu Banku Pekao S.A.
Źródło:https://media.pekao.com.pl/pr/516633/bank-pekao-pierwszym-bankiem-ktory-wdrozyl-obsluge-e-dowodu-w-oddzialach
lisekfinansowy.pl| Regulamin | Polityka prywatności |