Cykliczny ranking najlepszych marek świata jest przygotowywany przez ekspertów z firmy Interbrand. Pod uwagę branych jest wiele czynników i nie ma znaczenia w jakich sektorach działają firmy. Głównym kryterium jest bowiem jak dane przedsiębiorstwo odpowiada na potrzeby. Wartość marek w tegorocznym rankingu wyniosła 2,1 biliona dol.
Jak co roku ranking najlepszych marek świata otwierają firmy technologiczne jak Appel, Google czy Amazon. Dlaczego ten ranking jest tak ważny i prestiżowy? Otóż Interbrand jest firmą, która od lat zajmuje się konsultingiem i ocenianiem marek. Przy tworzeniu rankingów branych pod uwagę jest wiele współczynników w tym trzy główne:
Korzystając z w/w wartości firma oblicza „ogólny zwrot finansowy dla inwestorów organizacji lub jej zysk ekonomiczny”, jak również „zdolność marki do kreowania lojalności, a tym samym zrównoważonego popytu i zysku w przyszłości”.
Ciekawostką jest, że tylko 31 marek, w tym m.in. Disney, Nike czy Gucci, z rankingu z 2000 roku znalazło się wśród 100 najlepszych w tegorocznej edycji. Co więcej tylko Coca-Cola i Microsoft utrzymały przy tym miejsce w pierwszej dziesiątce.
Poniżej grafika z listą najwartościowszych firm
Źródło: https://www.interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2019/
lisekfinansowy.pl| Regulamin | Polityka prywatności |