To pytanie bardzo często wpływa na naszą skrzynkę, dlatego postanowiliśmy napisać nieco więcej na ten temat. Kiedy nie dysponujemy dużą gotówką, bo np. zainwestowaliśmy ją w firmę a chcemy mieszkać u siebie to najszybszym sposobem będzie kredyt hipoteczny. Jeśli zatem nie odziedziczyliśmy spadku, lub nie mamy bogatych rodziców a mamy firmę to aby dostać kredyt trzeba będzie spełnić szereg wymagań. Jednym z nich jest czas, tzn. ile trzeba prowadzić firmę, żeby dostać kredyt hipoteczny.
Większość banków preferuje udzielenie kredytu hipotecznego osobom zatrudnionym na umowę o pracę. Analizie podlega to w jakiej firmie pracujemy i od jak dawna. Dlatego też prowadząc własną działalność gospodarcza musimy być przygotowani na to, że bank będzie na nas patrzył nieufnym wzrokiem. Aby ubiegać się o kredyt hipoteczny nasza firma musi funkcjonować co najmniej rok i być rentowna. To znaczy, że musimy wykazywać obroty i dochody.
Jeśli chcemy mieć prawie pewność otrzymania kredytu hipotecznego prowadząc własną firmę to wniosek kredytowy najlepiej składać po 2 latach funkcjonowania firmy. Czy jednak zawsze? Oczywiście zawsze są pewne wyjątki i tak dla niektórych branż banki przewidują wyjątki.
Jeśli jesteś prawnikiem, lekarzem albo wykonujesz inny wolny zawód to nie musisz się przejmować restrykcyjnymi okresami prowadzenia działalności gospodarczej. Dla osób z wybranych grup zawodowych banki są w stanie skrócić okres prowadzenia firmy nawet do pół roku.
Banki, które udzielają kredytu hipotecznego do 300 tys. zł po roku prowadzenia firmy: Alior Bank, Bank Pekao, Bank Millennium. BGŻ BNP Paribas, BOŚ, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bp, SGB-Bank i BZ WBK. Jeśli potrzebujemy wyższej kwoty to firma musi działać co najmniej 2 lata.
18 miesięcy trzeba prowadzić firmę aby starać się o kredyt w Raiffeisen Banku. Z kolei prowadzenie firmy przez co najmniej 2 lata wymaga: Bank Pocztowy, BPS, Citi Handlowy, Credit Agricole, Deutsche Bank, Euro Bank, oraz Plus Bank.
Jeśli nie musimy się martwić okresem prowadzenia działalności gospodarczej to pozostaje nam stos dokumentów do skompletowania i wypełnienia. Każdy bank wskazuje indywidualnie czego oczekuje, jednak podstawowymi dokumentami jakie powinniśmy przygotować są: dokumenty rejestrowe firmy nie starsze niż 30 dni, zaświadczenie o numerze NIP i REGON, PIT za ubiegły rok, dokument potwierdzający opłacenie składek ZUS oraz zaliczek do US, podsumowanie poszczególnych miesięcy z KPiR, decyzja US ustalająca wysokość podatku w przypadku karty podatkowej.
lisekfinansowy.pl| Regulamin | Polityka prywatności |